DUNAV INFO

Aktuelna dešavanja u Vojvodini

Турбо кружни ток у Новом Саду

Нови Сад се све више развија и расте, како у погледу културе тако и у погледу инфраструктуре. Радови у граду напредују пуном паром, разни пројекти обнове и изградње су у току, а један од њих је управо завршен и то чак два ипо месеца пре планираног рока.

Нови Сад је пре неколико дана добио нови турбо кружни ток, захваљујући заједничким напорима Градске управе и Аутономне Покрајине Војводине. Овакав тип кружног тока је први у Србији, а у свету је одавно у примени.

Турбо кружни ток се налази на раскрсници Фрушкогорске улице и Булевара цара Лазара и од великог је значаја за све учеснике у саобраћају с обзиром на интензитет саобраћаја у овом делу града, који ће оваквом саобраћајницом у многоме бити олакшан.

Поводом отварања турбо кружног тока огласио се и градоначелник Новог Сада, Милан Ђурић, на свом инстаграм профилу. – Два и по месеца пре рока завршена је кружна раскрсница на углу Фрушкогорске улице и Булевара цара Лазара, која је од посебног значаја имајући у виду интензитет саобраћаја на овој локацији. Уверен сам да ће изведено решење савременог кружног тока додатно олакшати кретање свим учесницима у саобраћају. Настављамо да уређујемо наш Град како у градском језгру, тако и у приградским насељима, истакао је Ђурић.

Возачи су ипак помало забринути, да ли ће се снаћи у оваквом кружном току, обзиром да скоро увек долази до забуне приликом престројавања из траке у траку и самог изласка из кружног тога, па самим тим и до конфликтних сутуација и саобраћајних незгода. Са оваквим типом кружног тога ових проблема не би требало да буде јер су они дизајнирани и осмишљени тако да до ових ситуација не долази.

Наиме, како заправо функционише турбо кружни ток? Пре свега овакве раскрснице не захтевају од возача престројавање унутар саме раскрснице, већ возачи сами бирају свој правац пре него што уђу у кружни ток, пратећи сигнализацију, а затим настављају истим такође пратећи сзнакове. На тај начин се саобраћај одвија несметано без гужви и задржавања.

Овај тип кружног тока је први пут развијен у Холандији 2000. године и показао се као заиста добро решење за нормализацију саобраћаја на оним деловима који су више оптерећени протоком возила.

Извор: Дунав НС

Овај садржај је део медијског пројекта које је подржао Град Нови Сад.
Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.