Turbo kružni tok u Novom Sadu
Novi Sad se sve više razvija i raste, kako u pogledu kulture tako i u pogledu infrastrukture. Radovi u gradu napreduju punom parom, razni projekti obnove i izgradnje su u toku, a jedan od njih je upravo završen i to čak dva ipo meseca pre planiranog roka.
Novi Sad je pre nekoliko dana dobio novi turbo kružni tok, zahvaljujući zajedničkim naporima Gradske uprave i Autonomne Pokrajine Vojvodine. Ovakav tip kružnog toka je prvi u Srbiji, a u svetu je odavno u primeni.

Turbo kružni tok se nalazi na raskrsnici Fruškogorske ulice i Bulevara cara Lazara i od velikog je značaja za sve učesnike u saobraćaju s obzirom na intenzitet saobraćaja u ovom delu grada, koji će ovakvom saobraćajnicom u mnogome biti olakšan.
Povodom otvaranja turbo kružnog toka oglasio se i gradonačelnik Novog Sada, Milan Đurić, na svom instagram profilu. – Dva i po meseca pre roka završena je kružna raskrsnica na uglu Fruškogorske ulice i Bulevara cara Lazara, koja je od posebnog značaja imajući u vidu intenzitet saobraćaja na ovoj lokaciji. Uveren sam da će izvedeno rešenje savremenog kružnog toka dodatno olakšati kretanje svim učesnicima u saobraćaju. Nastavljamo da uređujemo naš Grad kako u gradskom jezgru, tako i u prigradskim naseljima, istakao je Đurić.
Vozači su ipak pomalo zabrinuti, da li će se snaći u ovakvom kružnom toku, obzirom da skoro uvek dolazi do zabune prilikom prestrojavanja iz trake u traku i samog izlaska iz kružnog toga, pa samim tim i do konfliktnih sutuacija i saobraćajnih nezgoda. Sa ovakvim tipom kružnog toga ovih problema ne bi trebalo da bude jer su oni dizajnirani i osmišljeni tako da do ovih situacija ne dolazi.

Naime, kako zapravo funkcioniše turbo kružni tok? Pre svega ovakve raskrsnice ne zahtevaju od vozača prestrojavanje unutar same raskrsnice, već vozači sami biraju svoj pravac pre nego što uđu u kružni tok, prateći signalizaciju, a zatim nastavljaju istim takođe prateći sznakove. Na taj način se saobraćaj odvija nesmetano bez gužvi i zadržavanja.
Ovaj tip kružnog toka je prvi put razvijen u Holandiji 2000. godine i pokazao se kao zaista dobro rešenje za normalizaciju saobraćaja na onim delovima koji su više opterećeni protokom vozila.
Izvor: Dunav NS
Ovaj sadržaj je deo medijskog projekta koje je podržao Grad Novi Sad.
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

